BHP:
Wypadki przy pracy i choroby zawodowe
Opis szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do prowadzenia postępowań powypadkowych związanych z pracą oraz zasad i trybu zgłaszania i rejestrowania chorób zawodowych pracowników.
Dzięki szkoleniu dowiedzą się Państwo jak:
- Zachować się w przypadku zaistnienia wypadku przy pracy oraz w drodze do i z pracy,
- Prawidłowo sporządzać odpowiednią dokumentację wypadkową.
- Jaką procedurę zastosować w przypadku wystąpienia choroby zawodowej pracownika,
- Wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w celu rozwiązywania problemów praktycznych.
Szkolenie jest przeznaczone dla Pracodawców oraz pracowników zajmujących się badaniem okoliczności i przyczyn wypadków związanych z pracą, oraz chorób zawodowych.
Po szkoleniu posiądą państwo wiedzę oraz dokumentację jak postępować w razie wypadku jak i wystąpienia chorób zawodowych. Ponadto otrzymują Państwo pełną potrzebną dokumentację potrzebną do wypełnienia w razie wypadków w pracy czyli:
- Protokół powypadkowy
- Meldunek o wypadku przy pracy
- Wysłuchanie poszkodowanego
- Wzór wysłuchania wyjaśnień świadka
- Protokoł z oględzin miejsca zdarzenia
- Wniosek do ZUS o wypłatę jednorazowego odszkodowania
- Wniosek do pracodawcy o przesłanie dokumentacji powypadkowej do ZUS
- Statystyczna karta wypadku z objaśnieniami
- Karta wypadku
- Zgłoszenia wypadku osoby nie będącej pracownikiem
- Karta wypadku w drodze do i z pracy
- Zgłoszenie wypadku w drodze do i z pracy